Tirsa Creusen

Tirsa Creusen is de eerste spreker die we aan wisten te steken met ons enthousiasme over het congres. Tijdens haar studie aan Breda University of Applied Sciences ging Tirsa als stagiaire aan de slag bij Pinkpop, waar ze na haar studie een baan aangeboden kreeg en zich binnen enkele jaren van stagiaire tot Festivalmanager wist te ontwikkelen. Ze mocht in 2020 samen met haar collega’s het stokje overnemen van voorganger en waar begrip in de evenementensector Jan Smeets, Mr. Pinkpop. Daarmee werd ze dus een van de Festivalmanagers van Pinkpop; het langstlopende festival ter wereld en een van de grootste festivals van Nederland. Het was de baan waar ze als 8-jarig meisje al van droomde, toen ze samen met haar ouders stiekem over het hek naar het Pinkpop-terrein gluurde. Tirsa is naast haar functie als Festivalmanager Pinkpop bij MOJO Concerts ook actief als vrijwilliger binnen diverse organisaties. Zo stimuleert ze graag promotie van lokale muziek en is ze actief binnen diverse (besturen van) organisaties die bijdragen aan talentontwikkeling onder jongeren. Het verhaal van Tirsa past ontzettend goed binnen het thema: niet alleen nam ze persoonlijk veel risico’s in haar carrière om te komen waar ze nu is en zichzelf te ontplooien, maar heeft ze ook namens Pinkpop soms behoorlijke risicovolle keuzes moeten nemen. Mede daardoor zijn er onder haar verantwoordelijkheid flinke vernieuwingen op het festival doorgevoerd. Tirsa is een gedreven durfal en visionair maar ook heel praktisch en hands-on ingesteld. Dat zorgt ervoor dat ze haar dromen – en die van het festival – ziet, weet uit te voeren en als eerste in de startblokken staat om rechtsom te gaan als linksom niet lukt.

Annette Reijersen van Buuren

Annette Reijersen van Buuren heeft een indrukwekkend CV. Met meer dan 25 jaar ervaring in branding-, (marketing)communicatie- en sponsoringfuncties is ze een enorm bevlogen communicatievrouw. Ze was de afgelopen jaren Hoofd Merk & Communicatie bij Oranjefonds, daarvoor deed ze hetzelfde voor CPNB. Vanaf 1 februari 2024 is ze Manager Marketing & Sales bij Pathe. Ze heeft een enorme passie en bovenal talent voor het bouwen van sterke merken, iets wat haar in 2019 de titel “Communicatievrouw van het Jaar” opleverde. Ze gaat graag nieuwe uitdagingen aan en ziet in dat goede marketing soms ook gewaagde marketing betekent. Soms moet je als merk immers op durven te vallen. Iets wat mooi past binnen het thema van Het Februaricongres. Ook kan ze meepraten over persoonlijke keuzes en stappen die soms onzeker waren, maar haar uiteindelijk op zowel persoonlijk als professioneel gebied enorm veel succes hebben opgeleverd. Annette is een gedreven en succesvolle powervrouw die goed aansluit bij hetgeen wat Het Februaricongres wil uitstralen.

Marieke Keijser

Als voormalig olympiër kan Marieke behoorlijk meepraten over succes: ze weet als geen ander wat er nodig is om de top te bereiken en welke keuzes je soms maken om  je doelen te behalen. In 2017 vormt Keijser een duo samen met  Ilse Paulis, op dat moment al Olympisch kampioen. Al snel boekt het duo  in de lichte dubbeltwee de eerste successen: zilver  op het EK in 2017 en goud een jaar later, tijdens het EK in Glasgow, gevolgd door een bronzen medaille op de wereldkampioenschappen in Bulgarije. Later winnen ze zilver op het WK in 2019.  Die laatste overwinning levert Marieke een ticket voor de Olympische zomerspelen van 2020 op: het ultieme doel voor iedere topsporter. In de Olympische finale behalen Marieke en Ilse een bronzen medaille. Inmiddels is Marieke gestopt als roeier, al staat ze toch nog regelmatig op het podium: als spreker deelt ze graag haar verhaal: hoe werd ze zo’n succesvol roeier? En hoe is het om een Olympische finale te starten?

Ilse Beckers

Ilse Beckers is directeur van de goede doelenorganisatie CliniClowns. CliniClowns zijn er voor iedereen die bang, onzeker, eenzaam of verdrietig is en de kracht van een lach hard nodig heeft. Een zorgeloos moment met een CliniClown maakt dat zieke kinderen even vergeten dat ze ziek zijn en mensen met dementie of een beperking zich gezien en begrepen voelen. Als directeur van CliniClowns staat Ilse aan het roer van een holacratische organisatie waar de hiërarchie van mensen niet meer bestaat. Die is vervangen door een hiërarchie van doelen. Geen ouderwetse hark, maar wendbare cirkels als organisatievorm. Met deze innovatieve manier van werken wordt beoogd de autonomie van alle medewerkers te bevorderen binnen heldere kaders die gebaseerd zijn op het maken van zoveel mogelijk impact. Twee belangrijke principes staan voorop: progressie boven perfectie en veilig genoeg om te proberen. CliniClowns gelooft in de kunst van contact. Daarmee wil Ilse de wereld vanuit kwetsbaarheid en positiviteit een beetje mooier helpen maken. Want dat is in deze tijd harder nodig dan ooit. Om de maatschappelijke doelen te kunnen realiseren wordt er hard en gepassioneerd gewerkt door meer dan 100 professionele CliniClowns in het hele land en ruim 50 mensen op kantoor in Amersfoort. Ilse heeft na een interessante loopbaan in zowel maatschappelijke als commerciële organisaties haar draai helemaal gevonden bij CliniClowns. In deze rol komt het erop aan hoofd en hart voortdurend met elkaar te verbinden. En daar ligt voor haar de sleutel naar succes!