Ministerie van Financiën (2021)

“Het Februaricongres stond dit jaar in het teken van Moreel Kompas. Een thema dat naadloos aansluit op de ontwikkelopgave waar we als ministerie voor staan op het gebied van diversiteit en inclusie. We kregen volop de ruimte om met studenten in gesprek te gaan over hun beeld van het ministerie van Financiën. Ondanks de digitale afstand deinsden de studenten niet terug van het stellen van erg goede inhoudelijk onderbouwde vragen. Ze waren goed voorbereid wat zorgde voor interessante en leuke gesprekken!” 

Voorgaande edities

Editie 2021: Moreel Kompas

Op 25 februari 2021 vond de 14e editie van Het Februaricongres online plaats met als thema: Moreel Kompas. Met behulp van SpectrumLive waren de sprekers en workshops online goed te volgen via een livestream. Onder leiding van Basti Baroncini gingen Ilse Baijens, Wim Dubbink en Robert Adang met elkaar het gesprek aan over inclusiviteit, openheid en diversiteit op de arbeidsmarkt. Er waren workshops te volgen van Deloitte, Ministerie van Financiën, ProRail, Nationale-Nederlanden, Seederdeboer, HRM101, Frisse Blikken. Wij willen graag de bedrijven en sprekers bedanken voor een zeer geslaagde avond!

Voorzitter: Bas Bremer
Commissaris extern: Kees Hattink
Penningmeester: Joost Verbakel
Programma coördinator: Sjors Smits
Evenement coördinator: Lisa van Delft
Promotie commissaris: Emily Arnold 

Editie 2020: Van Stress naar Succes

Op 13 februari 2020 vond de 13e editie van Het Februaricongres plaats bij Seats2Meet (Lochal) met als thema: Van Stress naar Succes! Deze avond stond in het teken van vitaliteit, plannen en positiviteit. Patrick Degen, Jochem van Hessen, Tom Plug en Tijs Koedam waren op deze avond aanwezig als spreker om de aanwezigen te informeren en enthousiasmeren. Ook dit jaar kwamen bedrijven een workshop geven waarin het thema van dit jaar ook terugkwam. We bedanken de aanwezige bedrijven: Building Blocks, Freshheads, Frisse Blikken, Gemeente Tilburg, Inhealth, MannaertsAppels, Supply Value, TryLikes en Zanders nogmaals voor de inspirerende workshops. 

Voorzitter: Myrna Berbers
Commissaris extern: Eva de Lange
Penningmeester: Dionne Derksen
Programma coördinator: Jelle de Ruiter
Evenement coördinator: Laura Klaassen
Promotie commissaris: Esra Bahadin

Editie 2019: Baanbrekend

Op 21 februari 2019 werd de 12e editie van Het Februaricongres georganiseerd bij Van der Valk Tilburg. De trend ‘digitale revolutie’ werd deze editie behandeld. Vragen als ‘welke invloed heeft digitalisering op jouw baan?” en “hoe wordt jij future ready?” werden onder andere afgelopen jaar beantwoord.  Er waren workshops te volgen van KMPG Nederland, Rabobank, MindLabs, Badreddine Tazrouti, TABS Holland, Young Talent Factory en Frisse Blikken. Daarnaast waren topsprekers Polle de Macht en minister Koolmees aanwezig. Het was een geslaagde editie! 

Voorzitter: Naomi de Fouw
Commissaris extern: Sietske Brinksma
Penningmeester: Bernhard Toering
Programma coördinator: Dionne Heuts
Evenement coördinator: Maxime van Esch
Promotie commissaris: Anouk Bouma 

Testimonials 

Spreker Basti Baroncini (2021) 

“De studenten hadden een ontzettend mooi thema uitgezocht, en samen hebben we dat in een aantal maanden uitgewerkt naar een méér dan geslaagde avond. Een groot compliment voor hun aanpak!”

Spreker Polle de Maagt (2019)

“Een warme deken. Dat blijft me bij van Het Februaricongres. Als van-oorsprong-Tilburger die tegenwoordig de wereld over reist, was het fijn terug thuis komen – een gigantische zaal met gretige studenten, een boeiend en actueel onderwerp, een superstrakke organisatie en een goede borrel om alles af te sluiten. Warm aanbevolen.”

Gemeente Tilburg (2020)

“Wat een betrokkenheid’. Studenten hebben in een workshop met de gemeente Tilburg meegedacht over vraagstukken als: ‘We willen gehoor geven aan de stem van burgers, maar hoe zorgen we er als gemeente voor dat burgers hun stem ook laten horen en waarover willen ze hun stem laten horen?’; ‘Hoe stimuleren we jongeren van 12-18 jaar om meer te sporten en bewegen?’ En ‘Hoe stimuleren we vitaliteit binnen verschillende doelgroepen?’ Dit leverde leuke, inspirerende ideeën op.”